Nyní jste zde: Český úřad zeměměřický a katastrální » Je dobré vědět » Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb. » Zveřejnění obsahu informací poskytnutých na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb. » 2025
2025
Požadovaná informace:
- V jaké fázi se nachází příprava novely zákona č. 256/2013 Sb., katastrálního zákona (dále jen „KZ“)? Jaký je její obsah, kdo se konkrétně podílí na legislativních pracích a jaký je jejich časový harmonogram?
- Navazuje připravovaná novela na záměr Českého úřadu zeměměřického a katastrálního (dále jen „ČÚZK“) z roku 2021, tzn. omezení přístupu k údajům z katastru nemovitostí? Proběhlo od té doby nějaké vyhodnocení tohoto záměru?
- Sleduje a vyhodnocuje ČÚZK účinnost a přínos dosud přijatých opatření v oblasti ochrany dat? Dochází k odborným konzultacím s Úřadem pro ochranu osobních údajů (dále jen „ÚOOÚ“) nebo experty na kybernetickou bezpečnost?
- Spolupracuje ČÚZK při přípravě novely s dalšími odbornými institucemi, organizacemi či jednotlivci?
- Existuje v rámci ČÚZK interní nebo veřejně dostupná definice klíčových pojmů, jako je například „neoprávněné robotické vytěžování údajů“?
- Má ČÚZK vypracovanou metodiku pro posuzování nezákonného vytěžování veřejně dostupných údajů z katastru nemovitostí?
- Existuje metodika upravující podmínky legálního automatizovaného (robotického) vytěžování dat z katastru nemovitostí?
- Disponuje ČÚZK přehledem o skutečném rozsahu nezákonného zpracovávání údajů z katastru nemovitostí?
- Dochází k posilování technické infrastruktury ČÚZK? Zvažuje ČÚZK úpravy systému tak, aby bylo možné jednodušeji a přehledněji vyhledávat konkrétní nemovitosti, například bez nutnosti zadávat více parametrů?
- Jak ČÚZK zajišťuje rovnováhu mezi ochranou osobních údajů a právem veřejnosti na přístup k informacím z katastru nemovitostí?
- Jaké konkrétní případy zneužití údajů z katastru nemovitostí vedly k úvahám o omezení přístupu? Můžete uvést příklady?
- Jakým způsobem se při přípravě novely zohledňuje judikatura českých a evropských soudů týkající se veřejných rejstříků a ochrany osobních údajů?
- Jakým způsobem ČÚZK vyhodnocuje dopady případného omezení přístupu na trh s nemovitostmi, právní jistotu vlastníků a podnikatelské prostředí?
- Jaké alternativní nástroje ochrany údajů (např. zpomalení dotazů, CAPTCHA, filtrování podle účelu použití) byly zvažovány jako méně omezující než plošné restrikce?
Poskytnutá informace:
ad 1)
Novela katastrálního zákona je ve fázi vypořádání připomínek z vnitroresortního připomínkového řízení. Hlavními tématy novely jsou
- upřesnění postupů při zápisech, zejm. při zápisu vkladem, na základě dosavadních zkušeností z praxe,
- změny v oblasti obnovy operátu umožňující vyšší míru digitalizace těchto postupů, posílení pravomocí komise pro zjišťování průběhu hranic a zavedení fikce odsouhlasené hranice; dále se v návaznosti na dokončení prvotní digitalizace katastrálních map mění pojetí přepracování katastrálního operátu,
- změny týkající se povinností vlastníků a jiných oprávněných a na to navazujících správních sankcí tak, aby tyto povinnosti byly lépe vymahatelné,
- nalezení vyváženějšího řešení problematiky veřejnosti katastru a poskytování údajů z katastru zejména s ohledem na ochranu osobních údajů a soukromí.
Na legislativních pracích se podílejí zaměstnanci zařazení v oddělení legislativy, odboru řízení územních orgánů a samostatném oddělení kontroly a dohledu.
Návrh novely by měl být předložen do meziresortního připomínkového řízení v letošním roce, předpokládaná účinnost je od 1. 1. 2027.
ad 2)
Ano, připravovaná novela navazuje na předchozí záměry ČÚZK v této oblasti. Tyto záměry jsou průběžně vyhodnocovány na základě zkušeností a poznatků z praxe a měnících se technických možností a společenských podmínek.
ad 3)
Ano, ČÚZK průběžně vyhodnocuje opatření přijatá na ochranu dat, při tom využívá konzultací s experty na kybernetickou bezpečnost. V oblasti týkající se ochrany osobních údajů spolupracuje s Úřadem pro ochranu osobních údajů.
ad 4)
Ano, ČÚZK při přípravě novely spolupracuje s dalšími odborníky a institucemi.
ad 5)
Pojem „vytěžování údajů“ je upraven právními předpisy. Otevřená data poskytovaná v otevřeném a strojově čitelném formátu zpřístupněná v národním katalogu otevřených dat, mezi něž patří např. data RÚIAN nebo katastrální mapy, lze vytěžovat. Ostatní data poskytovaná resortem ČÚZK, např. data katastru, nepatří mezi otevřená data, jejich vytěžování tudíž povoleno není.
ad 6)
Ano, takovou metodiku má ČÚZK vypracovánu.
ad 7)
Taková metodika neexistuje, dle vyhlášky o poskytování údajů z katastru nemovitostí lze vytěžovat pouze údaje zveřejněné jako open data.
ad 8)
Přehledem o skutečném rozsahu nezákonného zpracovávání údajů z katastru ČÚZK nedisponuje.
ad 9)
ČÚZK technickou infrastrukturu pro provoz jím spravovaných informačních systémů průběžně modernizuje a posiluje. Úpravu vyhledávání v naznačeném smyslu ČÚZK nezvažuje, považuje ji za vyhovující a v souladu s platnou právní úpravou. Pokud uživatel potřebuje speciální výstupy, má možnost si data zakoupit ve formě, která je pro vytváření speciálních výstupů určena.
ad 10)
Rovnováha mezi ochranou osobních údajů a právem veřejnosti na přístup k informacím z katastru nemovitostí je zajišťována platnou právní úpravou. Právní úprava však vždy odráží výsledek hledání této rovnováhy odpovídající době jejího přijetí. Proto tato právní úprava nemůže zůstat neměnná, ale musí se přizpůsobovat měnícím se společenským podmínkám a technickým možnostem. Jelikož tyto možnosti se v posledních letech značně posunuly, je nezbytné přistoupit ke změně právní úpravy v dané oblasti tak, aby byla nalezena nová rovnováha odpovídající změněným podmínkám.
ad 11)
Jako příklad zneužití údajů z katastru lze uvést volné nabídky prodeje dat katastru soukromými „subjekty“, značný nárůst flipování nemovitostí nebo jejich podílů, hromadné sledování exekucí, dědictví a zástavních práv s následným oslovováním dotčených osob, hromadné rozesílání nevyžádaných nabídek na odkup nemovitostí.
ad 12)
ČÚZK judikaturu českých a evropských soudů týkající se veřejných rejstříků a ochrany osobních údajů průběžně sleduje, vyhodnocuje a reflektuje v připravované novele katastrálního zákona.
ad 13)
Katastr nemovitostí je veřejný seznam, každý má právo získávat z katastru nemovitostí údaje. Za splnění zákonných podmínek k žádnému omezení přístupu k údajům katastru nedochází.
ad 14)
ČÚZK v této souvislosti zvažoval či nasadil řadu dostupných nástrojů na ochranu dat. Žádné plošné restrikce nejsou uplatňovány.
Požadovaná informace:
1. Jaké kybernetické útoky byly v posledních pěti letech vedeny proti Informačnímu systému katastru nemovitostí (ISKN) nebo dalším informačním systémům spravovaným Českým úřadem zeměměřickým a katastrálním?
2. Jaké měly tyto útoky konkrétní následky pro fungování služeb katastru nemovitostí (např. nedostupnost služeb, ztráta či poškození dat, neoprávněné přístupy atd.)?
3. Jaká bezpečnostní nebo organizační opatření byla v reakci na tyto události přijata
Poskytnutá informace:
K bodu 1 žádosti:
Ke kybernetickým útokům vůči informačním systémům, resp. pokusům o ně dochází. Ohledně podrobností byla žádost odmítnuta samostatně vydaným rozhodnutím.
K bodu 2 žádosti:
V ojedinělých případech došlo ke krátkodobému omezení služeb pro veřejnost.
K bodu 3 žádosti:
V této části byla žádost odmítnuta samostatně vydaným rozhodnutím.
Požadovaná informace:
- Kolik finančních prostředků v Kč Váš úřad v letech 2016-2021 uhradil osobám, které se domáhaly nároku podle zákona č. 82/1998 Sb., odpovědnost státu za nezákonné rozhodnutí a nesprávný úřední postup? Z toho kolik (v Kč) těchto nároků jste uhradili z titulu nemajetkové újmy a kolik z titulu náhrady nákladů řízení?
- Jaké procento z těchto nároků jste uspokojili v předběžném projednání, jaké procento jste uspokojili mimosoudně po zahájení řízení, a kolik až na základě pravomocného rozsudku?
- Kolik finančních prostředků v Kč Vám v letech 2016-2024 osoby, které újmu v rámci výkonu funkce/zaměstnání způsobili, uhradili prostřednictvím regresní úhrady ve smyslu § 18 a násl. zákona č. 82/1998 Sb., odpovědnost státu za nezákonné rozhodnutí a nesprávný úřední postup?
Poskytnutá informace:
Informace k bodu 1 a 2 žádosti v tabulce:
Tabulka
Informace k bodu 3 žádosti:
Regresní úhradu na úředních osobách ve smyslu § 17 zákona č. 82/1998 Sb., požadují jednotlivé organizační složky státu (v resortu ČÚZK celkem 22 – katastrální úřady, zeměměřické a katastrální inspektoráty a Zeměměřický úřad), které jsou služebními orgány těchto úředních osob, nikoliv ČÚZK.
Požadovaná informace:
- Kolik finančních prostředků v Kč Váš úřad v letech 2022-2024 uhradil osobám, které se domáhaly nároku podle zákona č. 82/1998 Sb., odpovědnost státu za nezákonné rozhodnutí a nesprávný úřední postup?
- Jaké procento z těchto nároků jste uspokojili v předběžnému projednání, jaké procento jste uspokojili mimosoudně po zahájení řízení, a kolik až na základě pravomocného rozsudku?
Poskytnutá informace:
rok |
uhrazeno celkem
v Kč |
z toho mimosoudně
v % |
z toho po zahájení řízení
v % |
z toho na základě pravomocného rozsudku
v % |
2022 |
262 178,00 |
23,72 |
0 |
76,28 |
2023 |
659 894,30 |
15,66 |
0 |
84,34 |
2024 |
553 307,37 |
30,76 |
0 |
69,24 |
Požadovaná informace:
Seznam všech veřejných komunikačních kanálů ve formě URL linku pro odběr obsahu (novinek) online, a to ve formátech:
- RSS (standardizovaný systém pro distribuci obsahu on online),
- Atom (webový standard pro publikování obsahu).
Požadovaná informace:
- Kolik se přesně eviduje pasivně opuštěných nemovitostí k současnému dni (tedy po účinnosti změn k 1.1.2024)?
- Kolik se celkově eviduje aktivně opuštěných nemovitostí od r. 2014 k dnešnímu dni?
Poskytnutá informace:
Z celkového počtu nemovitostí, na které se k 1. lednu 2024 hledělo jako na opuštěné, bylo 116 759 nemovitostí převedeno na stát, k 1. 3. 2025 je v katastru nemovitostí evidováno ve prospěch nedostatečně evidovaných vlastníků 15 786 nemovitostí.
Pro úplnost je nutno uvést, že posouzení, zda byly splněny všechny podmínky pro to, aby nemovitost bylo možno považovat za opuštěnou, není v působnosti ČÚZK, ale Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových.
Listina „Jednostranné právní jednání o opuštění nemovité věci“ byla vkladovou listinou v 60 řízeních, která se týkají 238 nemovitostí, zápisem do katastru nemovitostí skončila většina řízení, celkem se jedná o 174 nemovitostí.
Požadovaná informace:
Žádost o informace ve věci aplikace určitých ustanovení zákona o svobodném přístupu k informacím.
Poskytnutá informace:
Požadované informace byly v souladu se žádostí poskytnuty vyplněním zaslaného
dotazníku.
Požadovaná informace:
Z jakého důvodu nejsou po přihlášení do vzdáleného přístupu pro neregistrované uživatele, uvedena aplikace Můj katastr a nejsou uvedeny žádné seznamy řízení po r 2013. Z jakého důvodu není aplikace Můj katastr uveden v záložce po přihlášení. Z jakého důvodu nejsou uvedeny veškeré řízení od roku 2013 i ukončená, která jsou dle sdělení ČUZK od roku 2013 v elektronické podobě.
Poskytnutá informace:
ČÚZK provozuje na stránkách
www.cuzk.cz mj. aplikace Nahlížení do katastru nemovitostí
https://nahlizenidokn.cuzk.gov.cz/ a Dálkový přístup pro neregistrované uživatele
https://dpn.cuzk.gov.cz/.
Odkaz „Můj katastr“ je součástí aplikace Nahlížení do katastru nemovitostí (
viz. sken úvodní stránky), součástí aplikace Dálkový přístup pro neregistrované uživatele není a nikdy nebyl. Odkaz „Řízení“ je součástí obou těchto aplikací, lze zobrazit informace o řízení počínaje rokem 2013. Pokud je odkaz „Řízení“ použit v Nahlížení do katastru nemovitostí, je nutno se pro zobrazení vlastníka a dalších údajů přihlásit.
Požadovaná informace:
- aktuální střednědobý plán interních auditů,
- provedené interní audity za posledních 5 let,
a to minimálně v rozsahu:
- auditovaný subjekt,
- předmět (oblast),
- typ auditu,
- cíl.
Poskytnutá informace:
Interní audit je ve smyslu § 3 odst. 4 písm. b) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, nedílnou součástí vnitřního kontrolního systému ČÚZK.
Auditovaný subjekt
Společným auditovaným subjektem pro všechny vykonané audity jsou odborné útvary ČÚZK.
Informace o aktuálním střednědobém plánu interních auditů
Název: Střednědobý plán interního auditu na období 2024 až 2026 ze dne 28. 3. 2024, čj.: ČÚZK-020594/2024.
Předmět (oblast): účetnictví, vnitřní předpisy, veřejné zakázky, majetek, rozpočet, vnitřní kontrolní systém, systém řízení kvality.
Typ auditu: finanční, systémů, výkonu, mimořádný.
Cíl: dodržování obecně závazné i vnitřní legislativy při vynakládání veřejných prostředků, provádění přezkumu a hodnocení vnitřního kontrolního systému, dodržování pravidel 3 E, analýza rizik a předkládání doporučení k jejich odstranění, zajištění informační funkce pro vedení ČÚZK.
2/ Informace o provedených interních auditech za období 2020 – 2024
rok 2020
Evidenční číslo: 01/20
Název: Dodržování zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
Předmět (oblast): veřejné zakázky.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: dodržování zákona o registru smluv a navazujících vnitřních předpisů, dodržování postupů z hlediska zajištění termínů a komplexnosti a náležitostí údajů o smlouvách a objednávkách na vybraném vzorku případů.
Evidenční číslo: 02/20
Název: Dodržování zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v oblasti centrálního nákupu – Dodávka osobních automobilů pro resort ČÚZK na rok 2019.
Předmět (oblast): veřejné zakázky.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: dodržování obecně závazné legislativy a vnitřních předpisů při zadávání veřejných zakázek v oblasti centrálního nákupu resortu ČÚZK v roce 2019, ověření nastavení resortního systému centralizovaného zadávání VZ.
Evidenční číslo: 03/20
Název: Dodržování odborné správy a zásad při vedení spisové služby ČÚZK ve smyslu zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, s důrazem na provádění skartace personální dokumentace, prvotních dokladů EIS, podkladů k veřejným zakázkám a ostatních dokumentů, u kterých ve smyslu Spisového řádu ČÚZK uplynula skartační lhůta.
Předmět (oblast): vnitřní předpisy – spisová služba, GDPR.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: dodržování zásad spisové služby se zaměřením na provádění pravidelných skartací analogových dokumentů, zajištění principů GDPR ve spisové službě, analýza provozních, bezpečnostních a právních rizik.
Evidenční číslo: 04/20
Název: Vyhodnocení účinnosti, přiměřenosti a funkčnosti vnitřního kontrolního systému v odborných útvarech ČÚZK se zvláštním zaměřením na systém řízení rizik v oblasti ekonomiky a informatiky, včetně aktualizace katalogu korupčních rizik v roce 2020.
Předmět (oblast): vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: hodnocení nastavení vnitřního kontrolního systému v odborných útvarech ČÚZK, analýza korupčních rizik, zajištění úkolů Aktualizovaného resortního interního protikorupčního programu za r. 2020.
rok 2021
Evidenční číslo: 01/21
Název: Dodržování zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v oblasti centrálního nákupu – Veřejná zakázka Frankovací stroje 2020.
Předmět (oblast): veřejné zakázky.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: dodržování obecně závazné legislativy a vnitřních předpisů při centrálním zadání, průběhu a realizaci veřejné zakázky malého rozsahu (VZMR) na pořízení frankovacích strojů pro vybrané katastrální úřady.
Evidenční číslo: 02/21
Název: Realizace doporučení a přijatých opatření z interních auditů provedených v rámci ČÚZK za období 2018 až 2020.
Předmět (oblast): vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit systémů.
Cíl: přezkoumání, zda závěry a doporučení, přijatá na základě interních auditů provedených v ČÚZK v období 2018 až 2020, byla realizována, resp. realizována ve stanovených termínech a kvalitě v souladu s právními předpisy.
Evidenční číslo: 03/21
Název: Vedení evidence, převody, vyřazování a likvidace přebytečného a neupotřebitelného dlouhodobého hmotného majetku (DHM) a prověření uzavřených nájemních smluv.
Předmět (oblast): majetek, vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit finanční.
Cíl: přezkoumání vedení evidence a zajištění zákonných postupů při vyřazování a fyzické likvidaci nepotřebného DHM za rok 2019 a prověření uzavřených nájemních smluv, platných v roce 2019 a 2020.
Evidenční číslo: 04/21
Název: Vyhodnocení účinnosti, přiměřenosti a funkčnosti vnitřního kontrolního systému v odborných útvarech ČÚZK se zaměřením na systém řízení korupčních rizik a provedení aktualizace katalogu korupčních rizik v roce 2021.
Předmět (oblast): vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: hodnocení nastavení vnitřního kontrolního systému v odborných útvarech ČÚZK, analýza korupčních rizik, zajištění úkolů Aktualizovaného resortního interního protikorupčního programu za r. 2021.
rok 2022
Evidenční číslo: 01/22
Název: Vedení evidence, převody, vyřazování a likvidace přebytečné a neupotřebitelné výpočetní techniky a software.
Předmět (oblast): majetek, vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit finanční.
Cíl: přezkoumání vedení evidence a zajištění zákonných postupů při vyřazování a fyzické likvidaci trvale nepotřebné výpočetní techniky a software v letech 2019 a 2020, a prověření účinnosti nastaveného vnitřního kontrolního systému při vyřazování nepotřebného hmotného majetku a nehmotného majetku.
Evidenční číslo: 02/22
Název: Dodržování zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, se zaměřením na zadávání, průběh a realizaci VZ v oblasti nákupu informačních technologií.
Předmět (oblast): veřejné zakázky, vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: dodržování obecně závazné legislativy a vnitřních předpisů při zadávání, průběhu a realizaci VZMR a finanční kontroly zaměřené na pořízení informačních technologií – logovacího systému LOGmanager upgrade.
Evidenční číslo: 03/22
Název: Prověření účinnosti, přiměřenosti a funkčnosti vnitřního kontrolního systému se zaměřením na aktualizaci rizik v oblasti personální, ekonomické, veřejných zakázek, informatiky, GDPR, řízení a legislativy, kontroly a auditu
Předmět (oblast): vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: provedení aktualizace rizik ve vybraných oblastech řízení a přezkoumání a hodnocení nastavení vnitřního kontrolního systému.
Evidenční číslo: 04/22
Název: Interní vyhodnocení zavádění systému řízení kvality ve služebním úřadu.
Předmět (oblast): systém řízení kvality.
Typ auditu: audit systémů.
Cíl: ve smyslu Metodického pokynu sekce pro státní službu MV ČR (usnesení vlády č. 214 ze dne 4. 4. 2018, ve znění usnesení vlády č. 180 ze dne 22. 2. 2021) provedení interního přezkumu zavedení kritérií zlepšování (KZ) systému řízení kvality – KZ 3 Systém odpovědností a pravomocí, KZ 4 Systém interních předpisů, KZ 5 Systém komunikace, KZ 6 Systém řízení změn, KZ 8 Adaptační proces, KZ 9 Šetření spokojenosti zaměstnanců v podmínkách ČÚZK.
Evidenční číslo: 05/22
Název: Účinnost, přiměřenost a funkčnost vnitřního kontrolního systému se zaměřením na řízení korupčních rizik a aktualizace katalogu korupčních rizik v roce 2022.
Předmět (oblast): vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: hodnocení nastavení vnitřního kontrolního systému v odborných útvarech ČÚZK, analýza korupčních rizik, zajištění úkolů Aktualizovaného resortního interního protikorupčního programu za r. 2022.
rok 2023
Evidenční číslo: 01/23
Název: Dodržování zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, se zaměřením na zadávání, průběh a realizaci veřejných zakázek v oblasti nákupu informačních technologií – licence.
Předmět (oblast): veřejné zakázky.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: dodržování obecně závazné legislativy a vnitřních předpisů v procesu zadávání, průběhu a realizace VZMR na pořízení licencí Microsoft pro podřízené katastrální úřady, ověření nezbytnosti zakázky k zajištění záměrů a cílů ČÚZK a doložení jednotlivých operací správnými a úplnými doklady.
Evidenční číslo: 02/23
Název: Vedení evidence, převody, vyřazování a likvidace přebytečné a neupotřebitelné výpočetní techniky a software.
Předmět (oblast): majetek, vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit finanční.
Cíl: přezkoumání vedení evidence a zajištění zákonných postupů při vyřazování a fyzické likvidaci trvale nepotřebné výpočetní techniky a software v roce 2021, a prověření účinnosti nastaveného vnitřního kontrolního systému při vyřazování nepotřebného hmotného majetku a nehmotného majetku.
Evidenční číslo: 03/23
Název: Dodržování zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, se zaměřením na zadávání, průběh a realizaci veřejných zakázek v oblasti nákupu informačních technologií – časová razítka.
Předmět (oblast): veřejné zakázky.
Typ auditu: audit výkonu.
Cíl: dodržování obecně závazné legislativy a vnitřních předpisů v procesu zadávání, průběhu a realizace VZMR na pořízení časových razítek, ověření nezbytnosti zakázky k zajištění záměrů a cílů ČÚZK a doložení jednotlivých operací správnými a úplnými doklady.
Evidenční číslo: 04/23
Název: Nakládání s pohledávkami.
Předmět (oblast): účetnictví, vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit finanční a systémů.
Cíl: dodržování obecně závazné a vnitřní legislativy a nastavení vnitřního kontrolního systému při nakládání s pohledávkami za poskytování služeb dálkového přístupu a webových služeb DP v průběhu ročního auditovaného období 1. 10. 2022 až 30. 9. 2023.
rok 2024
Evidenční číslo: 01/24
Název: Interní vyhodnocení zavádění systému řízení kvality na Českém úřadu zeměměřickém a katastrálním.
Předmět (oblast): systém řízení kvality.
Typ auditu: audit systémů.
Cíl: ve smyslu Metodického pokynu (MP) sekce pro státní službu MV ČR (usnesení vlády č. 214 ze dne 4. 4. 2018, ve znění usnesení vlády č. 180 ze dne 22. 2. 2021) a Pravidel hodnocení míry naplňování požadavků MP provedení interního přezkumu zavedení kritérií zlepšování (KZ) systému řízení kvality – KZ 1 Strategie rozvoje služebního úřadu, KZ 2 Systém definování měřitelných cílů, KZ 3 Systém odpovědností a pravomocí, KZ 4 Systém interních předpisů, KZ 5 Systém komunikace, KZ 6 Systém řízení změn, KZ 7 Politika lidských zdrojů, KZ 8 Adaptační proces, KZ 9 Šetření spokojenosti zaměstnanců v ČÚZK.
Evidenční číslo: 02/24
Název: Realizace doporučení a přijatých opatření z dříve provedených interních auditů z období 2021 až 2023.
Předmět (oblast): vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit systémů.
Cíl: přezkoumání, zda závěry a doporučení, přijatá na základě interních auditů provedených v ČÚZK v období 2021 až 2023, byla realizována, resp. realizována ve stanovených termínech a kvalitě v souladu s právními předpisy.
Evidenční číslo: 03/24
Název: Nakládání s pohledávkami.
Předmět (oblast): účetnictví, vnitřní kontrolní systém.
Typ auditu: audit finanční a systémů.
Cíl: dodržování obecně závazné a vnitřní legislativy a nastavení vnitřního kontrolního systému při nakládání s pohledávkami za poskytování dálkového přístupu (DP) a webových služeb DP v průběhu auditovaného období 1. 10. 2023 až 31. 10. 2024.