Nyní jste zde: Katastr nemovitostí » Poskytování údajů z KN » Dálkový přístup » Často kladené dotazy k šíření - WSDP (FAQ)
Často kladené dotazy k šíření - WSDP (FAQ)
- Dotaz
Jaká data máme o uživateli schraňovat - respektive je vyžadovat? Například bankovní identita odpovídá vyhlášce č. 358/2013 Sb. o poskytování údajů z katastru nemovitostí, v platném znění na stupeň ztotožnění ZNAČNÁ, ale poskytuje několik úrovní detailu o přihlášeném uživateli.
Odpověď
Šiřitel v rámci svého systému musí o příjemci údajů logovat takové informace, aby ho byl schopný jednoznačně ztotožnit. Dle této podmínky musí vybrat příslušný rozsah údajů, který předává poskytovatel elektronické identity. Údaje pro prokázání totožnosti uživatele údajů v rámci aplikace Dálkového přístupu do katastru nemovitostí jsou dle § 11 vyhlášky č. 358/2013 Sb. o poskytování údajů z katastru nemovitostí, v platném znění: jméno, příjmení, datum narození a adresa trvalého bydliště.
- Dotaz
Jak často má uživatel webové aplikace (příjemce údajů) prokazovat svou totožnost prostřednictvím elektronické identifikace?
Odpověď
V §11a vyhlášky č. 358/2013 Sb. o poskytování údajů z katastru nemovitostí, v platném znění je uvedeno, že totožnost je nutné prokázat při každém přihlášení do aplikace, jejímž prostřednictvím jsou údaje katastru šířeny, při kterém má dojít k šíření údajů katastru. V praxi je např. možné uživatele ověřit interním účtem webové aplikace a následně až v momentě, kdy má dojít k šíření výstupu z KN je provedeno prokázání totožnosti prostředky elektronickou identifikaci dle vyhlášky a toto prokázání je platné po dobu aktivní práce uživatele a je možné v rámci tohoto prokázání poskytovat další výstupy.
Datum poslední aktualizace: 23.08.2024