Poskytnutá informace:
Ad 1)
Pracovníci přepážek/podatelen katastrálních úřadů, resp. katastrálních pracovišť, postupují při výkonu své pracovní činnosti v souladu s platnými právními předpisy (např. správní řád, katastrální zákon, rezortní vyhlášky) a vnitřními předpisy (např. spisový řád, jednací řád katastrálního úřadu, Etický kodex). Jejich pracovní náplň tvoří především následující činnosti:
• příjem a evidence všech podání (v listinné i elektronické podobě), jedná se zejména o podání určená k zápisu do katastru,
• výběr s tím souvisejících správních poplatků,
• poskytování údajů z katastru podle vyhlášky č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí,
• zřizování služby sledování změn v katastru.
Ad 2)
Ad 3)
Poradenství při vyplňování formulářů (např. návrhů na vklad) či kontrole správnosti a úplnosti podání určených katastrálnímu úřadu nespadá do pracovních povinností pracovníka podatelny/na přepážce. Není to možné z kapacitních důvodů a i proto, že řada podání je složitá a vyžaduje posouzení osobou odborně způsobilou (např. právníkem). Za správnost a úplnost svých podání nesou odpovědnost podatelé.
Nelze však vyloučit, že pokud to kapacita dovolí, na některých méně vytížených katastrálních pracovištích u jednodušších podání ze strany pracovníků podatelny k poradenství dochází, např. ohledně formálních náležitostí těchto podání (kontrola počtu příloh, zda je ověřen podpis, vyžaduje-li to charakter podání, atp.).
Ad 4)
Pracovníci podatelen/přepážek na resortních úřadech absolvují standardní zaměstnanecká školení (např. BOZP) a dále odborná školení potřebná pro řádný výkon jejich pracovní činnosti (např. školení týkající se výkonu spisové služby, práce s infomačním systémem katastru nemovitostí).