Nyní jste zde: Úvod » Produkty a služby » Katastr nemovitostí » Formuláře, elektronická podání
Formuláře, elektronická podání
Základní informace o formulářích
Formuláře v resortu ČÚZK
Formuláře v resortu zeměměřictví a katastru nemovitostí poskytují veřejnosti snazší komunikaci ve styku s veřejnou správou v oblasti katastru nemovitostí a slouží ke sjednocení podání do úřadů resortu. Tj. usnadňují práci občanům a zjednodušují práci zaměstnancům jednotlivých úřadů v resortu. Většina nabízených formulářů je postupně předělávána do editovatelného formátu .pdf, který poskytuje větší komfort při jejich vyplňování. Pro vytvoření
návrhu na vklad doporučujeme využít
interaktivní aplikaci , která značně zjednodušuje proces vyplnění návrhu na vklad. Všechny dostupné tiskopisy jsou volitelné, s výjimkou formuláře pro návrh na vklad, který je povinný a to v souvislosti s ustanovením § 66 odst. 1 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí a Vyhláškou č. 359/2013 Sb., o stanovení vzoru formuláře pro podání návrhu na zahájení řízení o povolení vkladu.
Základní informace o elektronickém podání
Elektronická podání
Elektronickým podáním je myšleno doručování elektronických dokumentů s elektronickým podpisem (formou datových zpráv).
Technické parametry a pravidla pro doručování najdete na stránce Informace o elektronickém podání.
Další informace týkající se podání v elektronické podobě jsou dostupné na úředních deskách správních orgánů zeměměřictví a katastru.
Leták (ve formátu PDF ) s praktickými informacemi, jak správně a jednoduše požádat o vklad do katastru nemovitostí elektronicky.
Elektronická podání umožňují komunikaci občanů s úřadem bez nutnosti doručování listiných podob dokumentů, značně tak urychlují komunikaci mezi veřejností a úřady v resortu a přináší rovněž snížování nákladů při stejné zátěži.
Související
Datum poslední aktualizace: 08.09.2022